Zvýšení výkonu

Provádíme profesionální úpravy softwaru motoru za účelem zvýšení výkonu a zlepšení jízdní dynamiky.

Optimalizace výkonu
Co je optimalizace výkonu?

Optimalizace výkonu je úprava softwaru řídicí jednotky motoru s cílem zvýšit výkon, točivý moment, nebo snížit spotřebu paliva.

 

Je úprava bezpečná?

V automobilovém průmyslu je běžnou praxí nasazování identických, nebo konstrukčně blízkých spalovacích motorů napříč různými modely i značkami, přičemž rozdíly ve výkonových charakteristikách jsou často výsledkem odlišných softwarových konfigurací řídicí jednotky motoru. Tyto úpravy reflektují požadavky konkrétních trhů, emisní legislativu, daňové limity, nebo cílenou segmentaci nabídky. Mechanická konstrukce motoru přitom zůstává v mnoha případech beze změny.

Výsledkem správně provedené softwarové optimalizace je nejen zvýšení maximálního výkonu a točivého momentu, ale i zlepšení průběhu těchto veličin.

U vozidel s automatickou převodovkou se pozitivní efekt projevuje zejména v oblasti dynamického řazení, kdy dochází ke snížení prodlev při změně rychlostí. Vyšší točivý moment v nízkých otáčkách rovněž přispívá ke snížení spotřeby paliva, zejména v běžném provozu v závislosti na typu motoru a stylu jízdy.

 

Doporučený servis (před optimalizací)
  • Motorový olej, kontrola úniků + nový olejový filtr
  • Vzduchový filtr
  • Palivový filtr
  • Kontrola turbodmychadla vč. regulace
  • Kontrola vstřikovačů
  • Kontrola těsnosti sacího potrubí
  • Kontrola / čištění odvětrávání klikové skříně (PCV)

 

Servisní plán (doporučujeme):
  1. Výměna motorového oleje vč. filtru – max. 15 000 km (10 000 km, preferováno), nebo 1. rok
  2. Výměna vzduchového filtru – max. 30 000 km (20 000 km, preferováno)
  3. Výměna oleje v převodovce – doporučeno 50 000 km
 
Obecná doporučení:
  • Používání kvalitních paliv (zejména pro Common rail systém vstřikování)
  • Plynulé zahřátí motoru, dochlazení turba před vypnutím motoru
  • Provádějte pravidelné kontroly všech provozních kapalin
 
Průběh úpravy:

Před provedením softwarové úpravy motoru provádíme základní technickou kontrolu vozidla, která zahrnuje přezkoumání servisní historie a diagnostiku klíčových systémů. Kontroluje se zejména stav motoru, systém vstřikování paliva, přeplňování a případné známky mechanického opotřebení nebo poruch. Smyslem tohoto postupu je zajistit, že úprava proběhne bezpečně a s ohledem na technické možnosti konkrétního vozidla.

Po vyhodnocení technického stavu následuje výběr vhodné výkonové varianty. Tato volba vychází z konstrukčních parametrů motoru, provozních podmínek a požadavků majitele vozidla. Cílem je zvolit variantu, která nabídne vyšší výkon/lepší průběh točivého momentu, aniž by byla ohrožena spolehlivost, nebo životnost motoru. Výběr tedy není náhodný, ale vychází z odborného posouzení a odpovídá konkrétnímu technickému stavu vozu.

 

Výkonové varianty:

STAGE 1: 

Představuje základní výkonovou úpravu, při které se optimalizuje software řídicí jednotky motoru (ECU) bez nutnosti zásahu do mechanických částí vozidla. Využívá se rezerva, kterou motor od výroby má, a cílem je zlepšení dynamiky, vyšší točivý moment a často i snížení spotřeby paliva.

STAGE 2:
Výkonnější varianta oproti STAGE 1. Vyžaduje důkladné posouzení technického stavu a není vhodné pro všechna vozidla.